Beach Branche BBQ met The Hague & Partners

Beach Branche BBQ én Beachvolleybal met The Hague & Partners.jpg

Op maandag 9 juli werd de jaarlijkse en inmiddels befaamde Beach Branche BBQ georganiseerd op het strand van Scheveningen. Met ruim 600 event professionals en 48  beachvolleybal teams was het een top editie. Dit jaar stelde Jeanette, samen met Petra (A-Way Events & Wellness), een team samen bestaande uit de partners van The Hague Convention Bureau. Voorafgaande het toernooi werd er al serieus getraind, zodat we op 9 juli met tien man sterk, gestoken in gele The Hague shirts vastberaden om te winnen het volleybalveld betraden. Helaas grepen we nét naast het podium maar dat drukte de pret zeker niet, de barbecue smaakte goed en er is volop genetwerkt. We zijn er in 2019 weer bij!

Inspirerende Fuel tijdens MICE Peak 2018

Van 7 - 10 juni vond dit jaar het Mice Peak Event plaats in Den Haag, gehost door The Hague Convention Bureau. Den Haag vormde het decor voor dit bewezen evenement met meer dan 70 event managers en MICE suppliers afkomstig uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Op zaterdag 9 juni stond er ontspanning en educatie op het programma en zorgde Rocket Fuel Events voor inspirerende Fuel voor dit deel van het event. Adrenaline rush door een RIB boottocht, een fietstocht langs de kust en een inspirerende lezing over de Noordzeeboerdij inclusief smaakvolle zeewier proeverij op De Pier.

MICE Peak The Hague.JPG

Rocket Fuel Events zet Den Haag opnieuw in de spotlights

DEN HAAG, 26 april 2018 EventBranche.nl - Sinds september 2017 opereert Rocket Fuel Events ook als een Destination Management Company (DMC) in Den Haag. Om de mooie stad achter de duinen goed te promoten werkte Rocket Fuel Events o.a. al eerder samen in een ‘Rock & Royal’ event met het befaamde Haagse hotel Des Indes en Haagse muzikanten Cesar Zuiderwijk en Michael Varekamp. Ook afgelopen maand heeft Rocket Fuel Events weer honderden gasten laten kennismaken met Den Haag tijdens een groot internationaal seminar van een Franse farmaceut in het World Forum Den Haag.

Learning Expeditions
Van 3 t/m 13 april was Rocket Fuel Events tijdens het seminar verantwoordelijk voor de logistieke uitvoering van alle transfers, de hospitality zowel bij aankomst als op alle activiteiten en dinerlocaties in Den Haag en Rotterdam. Ook creëerde en organiseerde Rocket Fuel Events een belangrijk onderdeel van het programma, als aanvulling op de strategische sessies van het seminar. 1800 managers werden ingedeeld op ‘Learning Expeditions’, waarin een vertaalslag werd gemaakt naar de kernwaarden van de klant. Op een onderscheidende manier leerden de deelnemers Den Haag en partnerstad Rotterdam kennen.  

Lezingen van enthousiaste onderzoekers
Zo ontdekten de deelnemers het Mauritshuis via een lezing met Abbie Vandivere, de onderzoekleidster van het onderzoeksproject naar het Meisje met de parel (1665, Johannes Vermeer). In het vernieuwde COMM museum luisterden de deelnemers naar spreker Christian Kromme waar de impact van technologische ontwikkelingen op organisaties en de samenleving werd belicht.  En op de Pier in Scheveningen gaven Marlies Draisma en Lars Folkers, twee jonge, enthousiaste innovators op het gebied van duurzame zeewiersector een lezing, terwijl in Blue City Rotterdam, het oude Tropicana zwembad, Marc Slegers van Rotterzwam vertelde over het ontstaan van Blue City en circulaire economie.

Nieuwe ervaringen opdoen
Op alle locaties rouleerden de gasten tussen lezing en beleving door middel van museumbezoek. Om in de beleving van de farmaceuten te blijven was op de Pier bij het Reuzenrad een zeewierproeverij ingericht. In Blue City volgden de deelnemers een workshop om zelf te ervaren hoe van mycelium een nieuw duurzaam product gemaakt kan worden. De deelnemende farmaceuten kenden de Ganoderma Lucidum-zwam al als grondstof voor het ontwikkelen van medicijnen en waren dan ook enorm enthousiast over deze geheel nieuwe ervaring voor hen.

Ondanks de korte voorbereidingstijd na het winnen van de pitch in maart kijken we terug op een zeer geslaagd event waarbij Den Haag ook internationaal weer goed op de kaart is gezet.

Let's set sail together towards The Hague

VOR-Presentation-Cover-HQ.png

Volvo Ocean Race stopover programma 2017-18

Over 51 dagen is het zover, de start van de Volvo Ocean Race in Alicante. De Volvo Ocean Race is de langste en zwaarste zeilrace en naast de Olympische Spelen en de America’s Cup, een van de top 3 zeilevenementen ter wereld.

De komende editie is uniek. De finish vindt voor de eerste keer niet in Zweden plaats maar in onze thuishaven Den Haag. En daar zijn we met ons kantoor en roots in het Zeeheldenkwartier trots op!
 
Teamwork 
De Volvo Ocean Race (VOR) draait allemaal om teamwork. Voor de editie 2017-18 hebben we samen met onze partners in Portugal, Brazilië en Zuid-Afrika een speciaal VOR stopover programma samengesteld, gericht op de bestemmingen LissabonKaapstadItajaí en uiteraard de finish in Den Haag. Een bezoek aan de Race Village is een geweldige ervaring voor zowel zeilers als voor wie het een eerste kennismaking is met watersport. Volg de wedstrijd vanaf een RIB bootlunch in de Beach Lounge of combineer het met een inspirerend congres of meeting.

Met onze gezamenlijke expertise in de organisatie van de Volvo Car dealerreis tijdens de stopover in Lissabon in 2014, de Volvo Car launch in Itajaí in 2014 en de beleving van de pitstop in
Den Haag in 2015, zijn wij er klaar voor. Wilt u uw salesteam extra stimuleren naar de eindstreep of bent u op zoek naar een onvergetelijke belevenis samen met uw relaties? 

Klik hier voor het VOR stopover programma 2017-18
&
‘Let’s set sail together towards The Hague!’

 
Voor meer informatie en een op maat gemaakt incentive programma bel ons op +31-6 536 822 36 of mail naar info@rocketfuelevents.nl
 
Note
Copyright Rocket Fuel Events, Events by TLC en Green Route: Alle suggesties en ideeën zoals beschreven in dit programma blijven onze exclusieve eigendom. De Volvo Ocean Race Guest Experience-pakketten worden georganiseerd door onze partner TIG Sports. 
  

Verenigde Staten & Valérie in the picture - '5 vragen aan'

Rocket Fuel Events gelooft in co-creatie; in samenwerking met onze klanten maar uiteraard ook met Destination Management Companies (DMC’s), hotels en luchtvaartmaatschappijen. Met onze ruim 20 jaar ervaring in de MICE*-branche beschikken we wereldwijd over een betrouwbaar netwerk. De leveranciers waar we mee samenwerken ontmoeten we op internationale MICE-beurzen en selecteren we o.a. aan de hand van het Rocket Fuel DNA: bevlogen, ondernemend, avontuurlijk, betrokken en altijd bereid om die extra stap te zetten om uw doel te bereiken.

In deze derde editie van ‘5 Vragen Aan’ stellen we u graag voor aan Valérie Bihet van de DMC ‘The V!be agency’ met kantoren in Miami en New York. Valérie is net als Jeanette haar MICE carrière (begin jaren ‘90,  au! :-) gestart in Disneyland Parijs en met onze gezamenlijke Disney ervaring op het gebied van Event en Hotel Management weten we als geen ander hoe doelstellingen te vertalen in een goede mix van business en pleasure. The V!be agency is voor ons de bevlogen partner in de Verenigde Staten:

Valérie Bihet from The V!be Agency
Office in: Miami and New York
Job function: Founder & Event Planner
Has been running The V!be agency for 13 years

1. What was your most special event/incentive you have organized and what made it so special?
One of my favorite events, because of the creativity involved, was a “trade show experience”, that we created for a luxury brand client. The client was present at the Luxury Goods Show, and instead of a traditional trade show booth, he wanted to stand out from the droves. We rented a mansion and created a “House of” for them.  We arranged exclusive transportation to the location, replaced artwork throughout the house with advertising images and added tasteful touches of brand décor to the home that matched the aesthetic of our client. As a final touch we added product displays throughout the space, creating statement pieces. Lastly, we created a buzz that made an invitation the hottest ticket in town. We provided our client with a unique experience and helped him achieve the outcome he wanted!

2. On which occasion did you think “shoot me now” / “never again”?
While in South America with an incentive group a 8.3 earthquake hit, just offshore of Coquimbo, Chile. Tsunami warning sirens began going off escalating anxieties and concern for the safety of our group! Thankfully, the tsunami was small and the country was well-equipped to deal with seismic events. The program went on, though there were a lot of frayed nerves and sleepless nights. I was proud of how well our team handled the stress – but once was enough – thank you very much.

3. What are you proud of? (private and/or business related)
I was working an event in the Philippines which involved several heads of state, including the POTUS, when the Paris attacks happened.  For many hours, many of attendees, their staff and the French production team had no idea whether their loved ones were safe or not. Information was sketchy at best. Staying focused on the project helped best to keep everyone calm. Talk about pressure! There is no room for mistakes when working on such a high-level event, where every move is pre-planned and timed to the minute. I’m so proud of the team that I worked with, of how we all supported one another and made it through the complicated and complex event successfully! It was a unique experience we shared with each other, one we will never forget.

4. Who in the business inspires you and why? (doesn’t need to be in the MICE business)
Women in our industry inspire me.  We are superwomen.  Seriously. We balance home, work, kids, husbands, running a business and our clients. All while traveling, juggling conference calls and parent teacher meetings. Women in this industry are also extremely compassionate – oftentimes carving out the time to give back to the event community through charities like SEARCH Foundation or Event Pros Take Action or supporting a cause like The Heart Foundation that is near and dear to their hearts. I just think it takes a special kind of woman to be an event professional and I have a lot of respect for them.

5. What kind of event is still on your bucket list and why? 
As a French girl living in America for 16 years, I would love to do an iconic event like an Oscar or Grammy Night Party or perhaps a Super Bowl After Party. I can only imagine the adrenaline buzz. I’m ready for the challenge!

6. Which great/special picture of you may we add to this item? Can you please send this picture to us and explain us ’the story’ of the picture? 
There was this client who I’d wanted to work with for several years. I really had to practice patience with building a relationship and gaining their trust.  Finally, I signed a deal with them. One of the things that we did was to create a song that featured all their corporate values.  We worked with a great recording studio and had a famous artist record their song.  It was a unique project that created wonderful memories…and what a pleasure it was to sing with them and record a CD.  

 

Marrakech & Amina in the picture - '5 Vragen Aan'

Rocket Fuel Events gelooft in co-creatie; in samenwerking met onze klanten maar uiteraard ook met Destination Management Companies (DMC’s), hotels en luchtvaartmaatschappijen. Met onze ruim 20 jaar ervaring in de MICE*-branche beschikken we wereldwijd over een betrouwbaar netwerk. De leveranciers waar we mee samenwerken ontmoeten we op internationale MICE-beurzen en selecteren we o.a. aan de hand van het Rocket Fuel DNA: bevlogen, ondernemend, avontuurlijk, betrokken en altijd bereid om die extra stap te zetten om uw doel te bereiken. 

In deze tweede editie van ‘5 Vragen Aan’ stellen we u graag voor aan Amina Chafra van de DMC ‘MOTIVATIONS & EVENTS’ in Marokko. Rocket Fuel Events heeft al meerdere incentive en dealer reizen georganiseerd naar Marokko en het is absoluut een van onze favoriete bestemmingen. De Koningsstad Marrakech met haar historie, cultuur en trendy uitgaansgelegenheden en het Atlas Gebergte op slechts 1 uur rijden bieden een unieke mix voor een fascinerend programma. Cultuur, natuur en avontuur in een setting van een compleet andere wereld op slechts 3 uur vliegen vanaf Amsterdam. 
Amina is voor ons de bevlogen partner in Marokko. 

Amina Chafra from MOTIVATIONS & EVENTS
Office in: Casablanca
Job function: Owner & Director
Has been running MOTIVATIONS & EVENTS: for 15 years

1) What was the most special event/incentive that you organized and what made it so special?
One of the most special or memorable events was the one for Cacharel. TeamWork Italy, the partner we organised the event with, and I laughed a lot because there was much improvisation on the spot with last minute and sometimes crazy requests from the client. I remember one of them was at 6 pm to organize a casting of 25 belly dancers to select 2 dancers for the dinner same day. Another request was made at midnight to order a hairdresser for the models to be in the hotel at 6 am for a new show that was scheduled at 8.30 am. Let's say, never a dull moment... ;-)

2) On which occasion did you think “shoot me now” / “never again”? :-)
During the inspection of a BMW Italy product launch the client persisted on doing a self-drive activity in a very rocky desert with huge sand dunes. We advised them not to do so since it is very hard for nonprofessional drivers and our jeeps were not even suitable for this kind of activity. But the client was determined and unfortunately the whole situation got really complicated because many of the cars stopped or broke down and clients were lost in the desert... Thanks to our creative solutions we were able to manage the whole situation but it was very hard and at times very stressful!

3) What are you proud of?
I am very proud of being a detailed oriented person who has the ability to listen. Due to these characteristic I’m able to feel/sense the real need of the person in front of me.

4) Who in the business inspires you and why?
My former boss, because he has such a good energy. This is due to the fact that he enjoys so much what he is doing and he sometimes seems like a kid playing and having a good time!

5) What kind of event is still on your bucket list and why?
I want to launch an international MOTIVATIONS & EVENTS event that will take place once a year. The event will be like an annual fair devoted to open up the conscience of the participants. On the program there will be famous coaches, psychotherapists and personal development specialists. The event will be public for everybody.

Amina in the picture and the story behind the picture:

Normal 
 0 
 
 
 21 
 
 
 false 
 false 
 false 
 
 EN-US 
 X-NONE 
 X-NONE 
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
   
 
 /* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
	{mso-style-name:Standaardtabel;
	mso-tstyle-rowband-size:0;
	mso-tstyle-colband-size:0;
	mso-style-noshow:yes;
	mso-style-priority:99;
	mso-style-parent:"";
	mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
	mso-para-margin-top:0cm;
	mso-para-margin-right:0cm;
	mso-para-margin-bottom:8.0pt;
	mso-para-margin-left:0cm;
	line-height:107%;
	mso-pagination:widow-orphan;
	font-size:11.0pt;
	font-family:Calibri;
	mso-ascii-font-family:Calibri;
	mso-ascii-theme-font:minor-latin;
	mso-hansi-font-family:Calibri;
	mso-hansi-theme-font:minor-latin;
	mso-ansi-language:EN-US;
	mso-fareast-language:EN-US;}
 
     

 

In this picture I get a recognition from our Ministry of Tourism as one of the best MICE* operator in the sector, this recognition was given by The Minister of Tourism Mr Adil Douiri. 

* Meetings, Incentives, Conferences and Events 

 

Art in the city - Den Haag kleurt Mondriaan

Mondriaan tot Dutch Design.jpg

Precies 100 jaar geleden werd kunstbeweging De Stijl opgericht. Belangrijkste vertegenwoordiger: Piet Mondriaan. In 2017 viert Den Haag daarom feestjaar 'Mondriaan tot Dutch Design' en ziet u door de hele stad gebouwen en etalages met de bekende vlakken en lijnen in primaire kleuren. Het hele jaar staat onze stad achter de duinen in het teken van de viering met tentoonstellingen, dansacts, festivals, lezingen, speciale routes, aangeklede etalages en merchandise. Bekijk hier alle tentoonstellingen en activiteiten van het Mondriaan-jaar!

Heeft u interesse in het organiseren van een meeting in Den Haag in combinatie met het bezoek aan een Mondriaan tentoonstelling of activiteit? Neem contact met ons op en wij informeren en inspireren u graag over Den Haag als bestemming voor uw volgende meeting of evenement.

Visit to Japan

Afgelopen jaar bezochten Dominique en Jeanette Japan. Dominique verkende in 3 weken tijd centraal Japan met als hoogte punten Tokyo, de Japanse Alpen, Kyoto, Hiroshima, Nagasaki en Osaka. Jeanette bracht een bezoek aan de beurs Japan Visit MICE* Mart in Tokyo, een beurs waar Japanse hotels en MICE leveranciers zich presenteerden op onze eigen Rocket Fuel Events stand. Dit ter voorbereiding op samenwerkingen in events tijdens de Olympische Spelen in 2020 en om de incentive mogelijkheden voor onze klanten verder te verkennen. Na afloop van de beurs in Tokyo reisde Jeanette per Shinkansen o.a. naar Hiroshima, Kobe en Kyoto.

Bent u geïnteresseerd om een incentive reis te organiseren naar Japan om samen met uw relaties/medewerkers het mystieke Japan te beleven? Neem contact met ons op en wij informeren u graag uitgebreider over dit bijzondere land.

* Meetings, Incentives, Conferences, Events

Japan & James in the picture – ‘5 vragen aan’

Rocket Fuel Events gelooft in co-creatie; in samenwerking met onze klanten maar uiteraard ook met Destination Management Companies (DMC’s), hotels en luchtvaartmaatschappijen. Met onze ruim 20 jaar ervaring in de MICE-branche beschikken we wereldwijd over een betrouwbaar netwerk. De leveranciers waar we mee samenwerken ontmoeten we op internationale MICE-beurzen en selecteren we o.a. aan de hand van het Rocket Fuel DNA: bevlogen, ondernemend, avontuurlijk, betrokken en altijd bereid om die extra stap te zetten om uw doel te bereiken. 

In deze eerste editie van ‘5 vragen aan’ stellen we u graag voor aan James Kent van de DMC ‘The J Team’ in Japan. James Kent (en het J-Team) is voor ons de bevlogen leverancier in Japan. Japan is een unieke incentive bestemming en afgelopen jaar hebben Jeanette en Dominique de incentive mogelijkheden, ook met het oog op de Olympische Spelen in 2020, in dit fascinerende land verder verkend. 

James Kent from The J Team DMC in Japan
Office in: Tokyo – Kyoto & everywhere in Japan
- Job function: Sales & Marketing Manager
- Part of the J Team DMC: for almost 4 years
 

1) What was the most special event/incentive that you organized and what made it so special?  

"It was a Japanese party night for a group of 3000 youngsters filled with activities and entertainment such as; sumo, sushi, J-pop, summer festival, taiko drums, ninja and classic Tokyo views. 

It was part of the 23rd World Scout Jamboree, in this case for the scouts from the UK and Belgium. The guests were mainly 14-20 years old. We chose Yokohama Osanbashi Hall as a venue because it was easy accessible, versatile, and had the capacity for the group size. The aim of the week was to immerse them in Japanese culture.

It made it so special because, maybe, one of them, might just be inspired to come back to Japan and still be here 20 years later, like me. (The reference to “coming back” is the fact that I visited Japan en-route to the 17th World Scout Jamboree in S. Korea in 1991, and as a result of that have lived in Japan since 1997.)"

2) On which occasion did you think “shoot me now” / “never again”? :-)

"Never say never again. There have been many challenging moments, and many times when things have not been executed according to the meticulous plans. However, it’s an honour to learn from and look back and become stronger as a result of it."

This answer shows just how integrated James is in the Japanese culture ;-)

3) What are you proud of? 

Hearing, “We want to work with you, because The J Team always works with interesting events”

4) Who in the business inspires you and why? 

"One of the drivers with whom we work with a lot. He can read my mind and always makes me look good by turning up just when and where he is needed."

5) What kind of event is still on your bucket list and why? 

"An event with sponsor branding throughout. Because Japan offers so much from personalised chopstick stands to intricate wrappings, to billboards and advertising trucks, to fun with the kanji writing system. In Japan you can go all out."

James in the picture and the story behind the picture:

"This photograph is taken at Ninja Kyoto, a ninja-themed restaurant. It was a private showing for The J Team to show off some new ninja tricks. In the picture you see a super-ninja that had just done something I was not expecting! In general, they are a popular dinner host but we work with modern day ninja at all sorts of venues, even a surprise ninja attack in a park for one incentive group. Back in the day Ninja were the equivalent of the secret (special) forces like the MI5/MI6 of today. By day, many of them operated businesses such as pharmacies by night as a covert agent. They are still a very popular image of Japan today."
 

Winter in IJsland

Deze week is er in één nacht een halve meter sneeuw gevallen in de IJslandse hoofdstad Reykjavik! Dat was sinds 1937 niet meer gebeurd. U zou verwachten dat mensen in IJsland wel gewend zijn aan sneeuw. Maar dat geldt niet voor de inwoners van Reijkjavik. De hoofdstad ligt aan de kust en daarom is het er vaak warmer dan op andere plekken in IJsland.

IJsland heeft meer te bieden dan sneeuw alleen. Het heeft iets magisch! Wie er is geweest, wil graag terug. Het biedt een ideaal terrein voor een actieve incentive reis met uw relaties of medewerkers. Op nog geen drie uur vliegen bent u in een andere wereld: geisers, hot springs, gletsjers, maanlandschappen, heilzame zwavelbaden, talloze watervallen en diepe fjorden. Ontdek het maanachtige landschap avontuurlijk per four-wheel drive buggy, huge super trucks of sneeuwscooter. Activiteiten waar uw adrenaline peil gegarandeerd van stijgt en een ervaring om nooit te vergeten. Na afloop geniet u van een BBQ op een verrassende outdoor locatie en overnacht u vervolgens in een Bubbel-glasiglo met nog meer kans om het Noorderlicht te zien.

Ter inspiratie delen we graag deze Time-Lapse Video van Stian Rekdal. Bent u geïnteresseerd om een incentive of dealerreis te organiseren naar IJsland? Neem contact met ons op en wij informeren u graag verder over een onvergetelijk programma op dit bijzondere eiland.

Cherry blossom in Japan

Hirosaki_castle.jpg

Een van de mooiste momenten om Japan te bezoeken is tijdens het kersenbloesem seizoen. Japanners zien de kersenbloesem als een symbool voor de kortstondigheid van het leven. Elk jaar vanaf eind maart t/m eind mei golft de kersenbloesem over Japan van zuid naar noord. In de populaire bestemmingen Tokyo en Osaka is de bloesem van eind maart tot begin april te zien. Maar ook het iets minder bekende noorden van Japan biedt een aantal prachtige locaties om de kersenbloesem te bezichtigen en wij geven u graag onze top 3: 

1) Goryokaku Park in Hakodate
2) Hirosaki Castle Park in Aomor
3) Kakunodate Samurai Village in Akita

Bent u geïnteresseerd om een incentive reis te organiseren naar Japan en wilt u graag dit bijzondere seizoen vangen? Neem contact met ons op en wij informeren u graag over deze magische periode in het mystieke Japan. 

Zwitserland biedt verrassende activiteiten en veelzijdige locaties

switzerland-1609648_960_720.jpg

Zwitserland is niet alleen de ideale wintersportbestemming maar biedt tevens unieke en verrassende meeting & incentive mogelijkheden. Vorige winter gaf Rocket Fuel Events jullie de primeur “Yoga in de sneeuw”, de nieuwste rage in de bergen. Voor dit najaar bieden we jullie andere primeur “Yoga in het bos”. In Sass da Grüm, boven het Lago Maggiore in Ticino, bevindt zich een yogapad in een kleurrijk bos. Op 9 plekken langs de route van 'Sentiero dello Yoga' zijn faciliteiten gecreëerd waar wandelaars yoga-oefeningen kunnen doen. Het yogapad is ruim 3 kilometer lang en eenvoudig te bewandelen. 

Naast deze ontspannende activiteiten biedt Zwitserland ook veelzijdige locaties. De luchtigste hotelkamers vindt u in het Safiental, waar u slaapt in de openlucht! Het bed staat middenin de natuur van het Safiental in een wei bij Thalkirch in Gassli op 1700m hoogte. De bergen zijn de muren en de hemel is het plafond. Het nulsterrenhotel is dit seizoen al volledig volgeboekt maar voor het nieuwe zomerseizoen in 2017 is er weer beschikbaarheid. 

Zwitserland heeft alles wat nodig is om van uw meeting of incentive een succes te maken! Neem contact met ons op als u geïnteresseerd bent naar de mogelijkheden voor het 0-sterrenhotel in 2017. Ook als u op zoek bent naar een unieke locatie om de binding met uw relaties/medewerkers te intensifiëren of hen te inspireren. Dominique Caron met haar Zwitserse roots vertelt u graag meer over de diverse mogelijkheden

Incentive bestemmingen Mexico, St. Maarten en Namibië nu nog beter bereikbaar

Namibie.jpg

Met een toenemend aanbod van rechtstreekse vluchten wordt de wereld steeds kleiner en zijn meer en meer intercontinentale incentive bestemmingen goed bereikbaar. Zo biedt AeroMexico sinds kort 3 rechtstreekse vluchten per week aan tussen Amsterdam en Mexico City. De rijke Maya historie is overal terug te zien in Mexico en op welke manier kunt u beter kennis maken met deze cultuur dan met een luchtballonvaart over de nabij gelegen piramides van Teotihuacan? Bekijk deze blog om alvast enkele sfeerbeelden te zien. 

Vanaf 1 november vliegt KLM 3x per week rechtstreeks naar Sint Maarten (op dinsdag, vrijdag en zondag). Door geen tussenstop te maken op Curaçao wordt de reistijd aanzienlijk verkort. Dit betekent dat u ruim vier uur eerder samen met uw relaties met een cocktail kunt toasten op het strand! ;-) Bij St. Maarten denken wij aan de Heineken Regatta. Zeil in maart 2017 mee tijdens de grootste regatta van het Caraïbische gebied, die volgend jaar voor de 37e keer wordt georganiseerd. Kijk om alvast in de stemming te komen naar de volgende video

KLM biedt vanaf 30 oktober ook een goede aanvliegroute naar Windhoek, de hoofdstad van Namibië. Het vluchtschema van de drie bestaande vluchten naar Luanda in Angola wordt aangepast zodat het mogelijk is om na een korte tussenstop direct door te vliegen naar Windhoek. Namibië is een politiek en economisch stabiel land en tijdens ons winterseizoen is het daar zomer. Met haar fantastische natuur richt het zich onder andere op high-end ecotoerisme. Hoogtepunten zijn de zandduinen van de Namib woestijn (oudste woestijn ter wereld), de wildlife parken en de kustgebieden met hun mooie stranden. Bij een bezoek aan de Namib woestijn kunt u de volgende activiteiten alvast toevoegen aan uw bucket list. Wat dacht u van paragilden of kajakken van de hoogste zandduinen ter wereld? Benieuwd hoe dit eruit ziet? Bekijk dan dit filmpje en voor meer informatie kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen. 

Rocket Fuel Events on tour tijdens de Switzerland Meeting Trophy 2016

Onlangs nam Dominique (met haar Zwitserse roots) deel aan de Switzerland Meeting Trophy, die dit jaar plaatsvond in Verbier, Montreux, Lavaux, Vevey en Lausanne. Een internationaal event georganiseerd door het Switzerland Convention & Incentive Bureau (SCIB). Uit 8 landen worden deelnemers uitgenodigd die werkzaam zijn in MICE (meeting, incentive, congres & event) sector om mee te doen aan de rally. Dit jaar reisde de Meeting Trophy af naar het Zwitserse kanton Wallis en in het bijzonder de regio langs het meer van Geneve. Het doel van deze mooie rally is om kennis te maken met de nieuwste en mooiste meeting, incentive en event locaties die Zwitserland te bieden heeft. Én uiteraard aan ieder land de uitdaging om de felbegeerde Trophy te winnen. De twaalfde editie werd dit jaar gewonnen door België en Nederland eindigde net als vorig jaar op een vierde plaats.

Zwitserland heeft veel te bieden! Volgens Lisette van Dolderen van het Zwitsers Verkeersbureau in Amsterdam, verantwoordelijk voor het MICE-segment, trekken de aanvragen van groepen weer goed aan. De Zwitserse Franc is de laatste tijd goedkoper geworden, waardoor het land als reisbestemming ook goedkoper wordt. “We hebben nu al meer aanvragen dan vorig jaar om deze tijd”.

Zwitserland staat voornamelijk bekend om haar uitstekende kwaliteit en betrouwbaarheid en dat is overal terug te zien. Zwitserland is goed bereikbaar en heeft meerdere internationale luchthavens. De binnenlandse reisafstanden zijn klein en er is een uitstekend transportsysteem waar treinen (bijna) altijd op tijd rijden. Ook het landschap biedt veel afwisseling. Authentieke ervaringen in steden en spectaculaire landschappen in de natuur. De faciliteiten, zowel bij accommodaties als event locaties, zijn zeer goed en professioneel.

In Verbier kunt u zowel winters als zomers terecht in o.a. het 5-sterren W Hotel, het grootste hotel in Verbier met 123 kamers, en het 5-sterren Chalet d’Adrien, geschikt voor kleinere groepen met 29 kamers. Ook op het gebied van activiteiten kunt u alle kanten op. Tijdens de rally hebben wij zelf authentieke en unieke Zwitserse activiteiten boven op de berg ervaren. Namelijk Alphorn blazen, rackletten (hoe smelt u kaas nu op traditioneel Zwitserse wijze? ;-), paragliden, golf (zowel winters als zomers) en sjeesde we de berg per mountainbike of trottinette (step) af. Bij het bergrestaurant Le Dahu kregen we een uitstekende lunch geserveerd op het terras met prachtig uitzicht. Na een dag vol activiteiten is restaurant en club Le Rouge, een trendy apres ski chalet, in Verbier exclusief af te huren voor een borrel, diner of feestavond. 

De Montreux Riviera biedt meerdere interessante locaties. In Montreux bevindt zich het Château de Chillon, een middeleeuws kasteel aan het meer van Geneve, museum Chaplin’s World in Vevey, waar Charley Chaplin en zijn familie 25 jaar hebben gewoond, de UNESCO Wereld Erfgoed wijnterrassen in Lavaux waar o.a. Restaurant Le Deck zich bevindt met prachtig uitzicht over de wijnterrassen en Lausanne, de Olympische hoofdstad van Zwitserland met het Olympisch Museum

Dit jaar was er voor het eerst een vlogteam mee tijdens de Switzerland Meeting Trophy door een samenwerking tussen SCIB en Event Branche. Jelle en Gerard, van Hele Fijne Dagen, volgde het Nederlandse team van begin tot eind en geeft u een goede indruk van wat de regio als meeting en incentive bestemming allemaal te bieden heeft. Bekijk hier de compilatievideo van alle vlogs. Bent u benieuwd naar alle losse vlogs? Klik dan hier. Voor een sfeerimpressie kunt ook u het fotoalbum van de Meeting Trophy bekijken.

Wilt u meer weten over Zwitserland als bestemming voor uw volgende groep? Neem dan contact met ons op en Dominique vertelt u graag meer. Dit kan via info@rocketfuelevents.nl of 06-41515807. 

5 redenen om naar Kopenhagen te gaan

kopenhagen.jpg

Kopenhagen is momenteel zeer populair als incentive en meeting bestemming. De hoofdstad van Denemarken ligt op slechts 1,5 uur vliegen van Nederland en is bereisbaar vanaf zowel Schiphol als Eindhoven Airport. Met meerdere vluchten per dag is deze hippe en gezellige stad dus zeer goed bereikbaar. Kopenhagen is gelegen aan het water en biedt veel historie en interessante architectuur. Het Deense volk is al jaren het gelukkigste volk ter wereld en dat ziet u ook terug deze fietsvriendelijke stad waarin duurzaamheid voorop staat. Waarom is Kopenhagen de bestemming voor uw volgende incentive of meeting? Wij geven u graag 5 redenen:  

  1. Kopenhagen is goed bereikbaar vanuit alle windstreken, of u en uw relaties en/of medewerkers nu vanuit Nederland, Europa of zelfs van verder weg komen. De luchthaven van Kopenhagen is meerdere keren uitgeroepen tot één van de beste ter wereld en vanaf het vliegveld reist u in slechts 13 minuten naar het centrum (per transfer of trein). 
  2. Kopenhagen is een moderne en hippe stad met een uitstekend aanbod van internationale hotels, meeting faciliteiten en gezellige bars, clubs en restaurants.   
  3. In Kopenhagen kunt u genieten van culinaire hotspots zoals o.a. restaurant Noma, al 4 keer bekroond met de titel " Beste restaurant ter wereld" en 2 Michelinsterren of restaurant Geranium, het eerste Deense restaurant met 3 Michelinsterren. 
  4. Waan u voor een dag een Viking tijdens een spannende boottocht in een traditioneel Vikingschip en ga op Viking excursie in de regio ten westen van Kopenhagen. In dit landelijke gebied zijn veel kleine dorpjes en sommigen zijn meer dan 1000 jaar geleden gesticht door de Vikingen. Maak kennis met de geschiedenis van de Vikingen en bezoek hun grafmonumenten. Maak in teams kennis met de gebruiken en gewoontes van de Noormannen en ga de strijd tegen elkaar aan tijdens een Viking Battle. Breng in Roskilde een bezoek aan het Vikingschip museum waar de overblijfselen van een 5-tal Vikingschepen te zien zijn. 
  5. Sluit de dag af in het Carlsberg museum van Kopenhagen. In dit museum wordt uitgelegd hoe het Deense bier gemaakt wordt en krijgt u tegelijkertijd de kans om een lokale specialiteit te proeven. 

In oktober mogen we weer een incentive naar Kopenhagen organiseren. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw incentive, product lancering of (internationale) meeting in deze stad? Neem dan contact met ons op en we vertellen u graag wat Kopenhagen nog meer te bieden heeft.

 

Let’s Like & Lead

Bij Rocket Fuel Events staan we voor passie en we like to aim for the moon! Daarnaast geloven we in co-creatie en introduceren daarom hierbij graag onze Rocket Fuel Like & Lead actie

Like onze Facebookpagina en mail ons dé lead*, hét bedrijf in Nederland waarvan u weet dat het in 2016 – 2017 interesse heeft om een incentive, meeting of event te organiseren.  

Trouwe Fuel volgers kunnen uiteraard ook meedoen met deze actie! Onder alle likes & lead(er)s verloten we een “Haags smulpakket”. Smullen geblazen met o.a. Haagse hopjes, Kompaan bier, Haagse kakker en/of de echt Haagse kruidenbitter “Kruìde Baggâh”.  Ut wateâh loâpt u natuuhrrelèk gelèk doâh duh mond ;-)

Van een ‘Haags bakkie’ mentaliteit is bij Rocket Fuel Events geen sprake en deze actie prikkelt dan ook niet alleen de maag! Bij realisatie van een daadwerkelijk (lead) project in 2016/2017 ontvangt u een dinervoucher te besteden bij Ristorante Caroni en 1 hotelovernachting in Hotel Mozaic.**
 
Dus Like, Lead & Share onze Facebookpagina en wie weet geniet u binnenkort van een culinair en prinsheerlijk weekend slapen in Den Haag. 

* Lead: Mail bedrijfsnaam, gegevens van (uw persoonlijke) contactpersoon en eventuele overige aanvullende informatie naar info@rocketfuelevents.nl. 

** Actievoorwaarden: De Like & Lead actie loopt t/m 29 augustus 2016. Begin september maken wij de winnaar van het “Haags smulpakket” bekend. De lead actie inclusief een Ristorante Caroni dinervoucher (o.b.v.  3-gangen diner voor 2 personen incl. een fles huiswijn) en 1 Hotel Mozaic overnachting (o.b.v. verblijf in 2 persoonskamer incl. ontbijt) is geldig bij realisatie van een opdracht in 2016 of 2017 die volgt uit een lead.

Beyond Budapest

budapest.jpg

Boedapest is een geweldig mooie stad en momenteel erg in trek als incentive en meeting bestemming. De hoofdstad van Hongarije, ook wel gezien als een mix tussen Wenen en Parijs, ligt slechts op 2 uur vliegen vanuit Schiphol en is ook bereikbaar vanuit Rotterdam/The Hague Airport. De stad is opgedeeld door de Donau in twee delen; Buda en Pest. Het hotelaanbod is groot en divers en veel van de iconische gebouwen en bezienswaardigheden liggen langs de rivier. Wat dacht u van een diner aan boord van een boot inclusief zonsondergang of een spectaculaire boottocht per houten speedboot?

Boedapest biedt een grote diversiteit aan culinaire restaurants (van lokaal tot trendy), authentieke cafés met traditionele gebakjes, wine bars met verrassend goede lokale wijnen en veel gezellige uitgaansgelegenheden, zoals de bekende ‘rommelkroegen’ (hier hangt werkelijk van alles aan de muur) en trendy clubs zoals Instant en Budapest Jazz Club.

Bij Rocket Fuel Events weten we waar the places to be zijn en hoe met de juiste Hongaarse ingrediënten een onvergetelijke incentive of meeting te organiseren. Een Trabant rally, een product lancering op een sprookjesachtige locatie in de Hoge Tatra of een event in een van de authentieke badhuizen

Grand Hotel Kempinski High Tatras biedt de mogelijkheid om het hotel exclusief af te huren voor uw groep. Become King of the Castle en u heeft drie met elkaar verbonden gebouwen tot uw beschikking met 98 kamers, ligging aan een prachtig meer, livemuziek in de bar, flexibele openingstijden voor het restaurant en een luxe spa.  Neem alvast een kijkje via deze link

In de zomer van april tot november transformeert het badhuis Széchenyi zich tot een heuse nachtclub. De pool parties, ook wel SPArties genaamd, zijn inclusief professionele laserlichten, de nieuwste elektronische muziek en heerlijke lokale cocktails. Bekijk hier de partyagenda van deze zomer.

Afgelopen maand organiseerde we een succesvolle incentive naar Boedapest. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw incentive, product lancering of (internationale) meeting? Neem dan contact met ons op en we vertellen u graag wat Boedapest als bestemming te bieden heeft.

Festivalstad Den Haag

den haag.jpg

Het festival en cultureel seizoen is in volle gang in Den Haag! Te beginnen met een festival in ons eigen levendige buurt het Zeeheldenkwartier. Vanaf vandaag t/m zondag 29 mei start het festival Designkwartier Den Haag. U kunt op 49 locaties in de buurt het werk van 100 toonaangevende ontwerpers en nieuw talent bewonderen. Het is een inspirerende happening met een mix van presentaties, winkels, activiteiten en exposities op designgebied. Op het kantoor van onze buren Den Haag Evenementen (Van Galenstraat 4) staat een pop up koppenwinkel #27 op het programma. 

Vanaf vandaag opent ook tentoonstelling Den Haag Sculptuur "Brasil, Beleza*?!" op het Lange Voorhout! Op één van de mooiste lanen van Europa organiseert Museum Beelden aan Zee iedere zomer een grootschalige tentoonstelling met een landenthema. Na China, Zuid-Afrika, Rusland, Frankrijk en Vlaanderen is dit jaar het thema Brazilië. De Olympische Spelen van 2016 zijn de aanleiding voor een ode aan de Braziliaanse beeldhouwkunst. De kunstenaars reflecteren vanuit verschillende thema's op de hedendaagse omstandigheden waarin ze leven en verwijzen tegelijkertijd terug naar de historische momenten die invloed hebben gehad op de vorming van het huidige Brazilië. De gratis tentoonstelling is vanaf vandaag t/m 21 augustus 2016 te bewonderen.

Het nieuwe rondreizende wijn- en speciaal bier Festival DORST strijkt vanaf vandaag neer in het Westbroekpark. U kunt hier genieten van ruim 70 verschillende soorten wijnen en meer dan 70 speciaal bieren van over de hele wereld, allemaal met een eigen karakter en smaak. Daarnaast wordt er ook aandacht besteed aan lekker eten. Foodtrucks bereiden heerlijke gerechten die u kunt combineren met wijn of bier. Een festival is uiteraard niet compleet zonder live muziek, dj’s van toen en creatief entertainment.  

Kom dit weekend genieten van onze mooie stad achter de duinen en als u in de buurt bent van de Van Galenstraat kom dan gezellig bij ons langs voor een Haags bakkie ;-) of borrel op nummer 6a

Persbericht op EventBranche.nl

Rocket Fuel Events behoud duurzame relatie, verhuist én versterkt team

Door Maartje Springer, EventBranche

EVENEMENTENBUREAU - Rocket Fuel Events, het bureau dat wereldwijd incentives meetings en events organiseert, begint het jaar goed. Na onlangs verhuist te zijn naar een nieuwe locatie en het team te hebben versterkt, viert het bureau deze maand tevens de duurzame samenwerking met vaste klant Purple Pride.

Purple Pride bestaat dit jaar 20 jaar en uiteraard mocht Rocket Fuel Events ook dit jubileum event organiseren. Rocket Fuel Events organiseert namelijk al sinds 2011 de evenementen voor Purple Pride.

"Een duurzame relatie met de klant, dat is wat wij nastreven. Samen met de klant bepalen we de lange termijn doelstellingen. Daarbij bedenken we hoe we een creatieve en effectieve invulling geven aan de gestelde doelstellingen om zo het hogere doel te bereiken. Door de aandacht van de relaties of resellers van onze opdrachtgevers continue op een creatieve manier vast te houden, merken we dat de doelgroep enthousiast wordt en blijft, en zich hierdoor meer (natuurlijk en duurzaam) inzet voor de klant", zegt Jeanette Pegels, van Rocket Fuel Events.

Purple Pride, het bedrijf dat expert is in het telen en internationaal vermarkten van aubergines, vierde als hoogtepunt van de loyaliteitscampagne haar 20-jarig jubileum. 'Van boks clinic in de kassen tot productlancering op culinaire hoogte; je kunt het zo gek niet bedenken of Rocket Fuel Events creëert en organiseert het. Ook dit jubileum, in de Grand Ballroom op de SS Rotterdam, was net als de voorgaande evenementen een mijlpaal om nooit te vergeten', aldus Loes Al van Purple Pride

Rocket Fuel Events verhuisde onlangs naar een nieuwe locatie in het Zeeheldenkwartier van Den Haag. Daarnaast versterkte het bureau haar team met Dominique Caron (Fuel Marketing & Project Manager en Desmond Jas (Fuel Strategy & Sales Manager).